EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE SONU DEĞERLENDİRME TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE SONU DEĞERLENDİRME TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Sene Sonu Değerlendirme Toplantısı, Düzce Vali Yardımcısı Sayın Şevket Cinbir başkanlığında, Namık Kemal İlkokulu Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi.
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Sene Sonu Değerlendirme Toplantısı, Düzce Vali Yardımcısı Sayın Şevket Cinbir başkanlığında, Namık Kemal İlkokulu Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi.
Toplantıya; Vali Yardımcısı Sayın Şevket Cinbir, İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Gülşen Özer, İl Millî Eğitim müdür yardımcıları, şube müdürleri, ilçe millî eğitim müdürleri, Rehberlik ve Araştırma Merkezi müdürü ile il genelindeki resmî ve özel okul müdürleri katıldı.
Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklâl Marşı'nın okunmasıyla başlayan toplantıda, 2025-2026 eğitim öğretim yılı boyunca yürütülen çalışmalar kapsamlı şekilde değerlendirildi. Toplantıda ayrıca yeni eğitim öğretim yılına ilişkin hedefler, öncelikler, planlamalar ve il genelinde yürütülecek iş ve işlemler ele alındı.
Program kapsamında müdürlüğümüz şube müdürleri ve il millî eğitim müdür yardımcıları tarafından sorumluluk alanlarına ilişkin sunumlar gerçekleştirildi. Sunumlarda; yıl boyunca yapılan çalışmalar, mevcut durum değerlendirmeleri, yürütülen projeler, okul ve kurumlarda dikkat edilmesi gereken hususlar ile yeni döneme yönelik planlamalar hakkında bilgilendirmelerde bulunuldu.
Toplantıda; Millî Eğitim Bakanlığımızın güncel vizyonu, 2024-2028 Stratejik Plan hedefleri, eğitimde kalite, fırsat eşitliği, dijital dönüşüm politikaları, öğrenci başarısını artırmaya yönelik ulusal programlar, öğretmen motivasyonu ve mesleki gelişim süreçleri değerlendirildi.
Akademik başarı süreçleri kapsamında; YKS başarı durumunun izlenmesi, destekleme ve yetiştirme kursları, telafi eğitimleri, ölçme-değerlendirme uygulamaları, rehberlik hizmetlerinin etkin yürütülmesi, LGS/YKS başarı durumlarının analizi ve akademik destek programları ele alındı.
Eğitimde dijitalleşme ve yenilikçi uygulamalar başlığı altında; EBA, MEBİ, MEBBİS, DYS, TEFBİS, BİP, Okul Veli Asistanı ve Öğretmen Bilgi Sistemi gibi dijital platformların etkin kullanımı, okullarda dijital okuryazarlık kültürünün geliştirilmesi, yapay zekâ destekli öğretim araçları ve FATİH Projesi kapsamındaki çalışmalar değerlendirildi.
Proje ve stratejik gelişim çalışmaları kapsamında; TÜBİTAK, Erasmus+, eTwinning ve yerel proje çalışmaları ile il ve ilçe düzeyinde yürütülen özel projeler hakkında değerlendirmelerde bulunuldu. Ayrıca MEB'in Okul Gelişim Planı doğrultusunda izleme ve değerlendirme süreçleri de toplantının gündem maddeleri arasında yer aldı.
Değerler eğitimi, sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler başlığında; millî, ahlaki ve insani değerlerin eğitim süreçlerine entegrasyonu, sosyal sorumluluk projeleri, gönüllülük faaliyetleri, sportif ve kültürel etkinliklerin planlanması konularında değerlendirmeler yapıldı.
Okul güvenliği ve rehberlik hizmetleri kapsamında; devamsızlıkla mücadele, bağımlılıkla mücadele, psikososyal destek çalışmaları, okul iklimi, öğrenci davranışları, şiddet ve risk yönetimi ile iş sağlığı ve güvenliği konuları ele alındı. Akran zorbalığı, siber zorbalık ve psikososyal eylem planı kapsamında yürütülecek çalışmalar üzerinde de duruldu.
Kurumsal yönetim ve idari süreçler başlığında; yazışma kuralları, arşivleme, mevzuat değişiklikleri, personel işlemleri, denetim süreçleri, iç kontrol sistemi, il/ilçe çalışma takvimi ve koordinasyon süreçleri hakkında bilgilendirmelerde bulunuldu.
Toplantıda okul müdürlerinin görüş, öneri ve değerlendirmeleri de alınarak sahada karşılaşılan ortak sorunlar ve çözüm önerileri istişare edildi. Eğitim hizmetlerinin daha etkin, verimli ve koordineli şekilde yürütülmesi amacıyla yapılacak çalışmalar değerlendirildi.
Program, Vali Yardımcısı Sayın Şevket Cinbir'in hitapları, dilek ve temenniler ile sona erdi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

